Lány rózsaszínben

Lány rózsaszínben

Gluténmentes linzer

2019. július 19. - k.andi89

Sziasztok!

Mai napon egy recepttel készültem Nektek a hétvégére. A kirándulások mellett imádok sütni-főzni is, hiszen ez is ugyanúgy kit tud kapcsolni és fel tud tölteni.

Imádom a linzert és az ischlert, így most gluténmentes változatban mutatom meg én hogyan készítem. A linzer alapú tésztákról még Apukámtól tanultam, tőle szoktam segítséget kérni, ha megakadok egy-egy receptben. Az alapja ennek a receptnek is a 3/2/1 arány, azaz 3 rész liszt, 2 rész margarin és 1 rész cukor. Én margarinnal szeretek inkább dolgozni, mert biztosan laktózmentes és tapasztalataim szerint ugyanolyan finom lesz a sütemény.

No, akkor kezdjünk is neki a sütésnek!

Hozzávalók:

  • 50 dkg liszt (Én az Alfa-Mix lisztkeveréket szeretem szinte mindenre használni. Nagyon jól lehet dolgozni vele. Sütöttem már belőle kenyeret, gyümölcskenyeret, linzert és Sachert. Érdemes figyelni az akciókat, mert alapesetben 1000 Ft felett kapható, azonban nagyon sokszor sikerült 750-800 Forintos áron beszereznem.)
  • 25 dkg reszelt margarin (Pár éve jöttem rá, hogy a még majdnem fagyott margarint lereszelem, így sokkal könnyebb tudok dolgozni vele.)
  • 5 dkg cukor (Most kristálycukrot használtam, mert elfelejtettem porcukrot venni, de szerencsére ezzel sem volt gond.)
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 2 tk. reszelt citromhéj (Már bevált gyakorlat, hogy több citromhéját lereszelem, egy kis cukorral átkeverem és berakom a fagyasztóba. Így bármikor elő tudom kapni, ha sütibe szeretnék tenni belőle.)
  • 1 tojás
  • kis víz (Alapesetben nem kéne, de annyira száraz volt a tészta, nem nagyon tudtam összegyúrni, így szükségem volt egy kis vízre, hogy összeálljon.)

 20190719_095048.jpg

Az összes hozzávalót összegyúrom, majd kb. fél órára a hűtőbe teszem pihenni.

A sütőt 170°C-ra és felső sütésre beállítom.

Kisebb adagokat csippentek le a tésztából, ezeket kinyújtom és kiszúrom. Addig sütöm, míg épphogy aranybarna nem lesz az alja és felül be tudom még nyomni.

A kis virágokat én most baracklekvárral töltöttem meg. A szívecskék felét pedig olvasztott csokiba mártottam. Mivel mostanság olyan divatos lett a levendula és a csokoládé kombinációja, ezért gondoltam, én is kipróbálom, hogy a csokiba mártott szíveket megszórom egy kis cukrozott levendulával, csakhogy trendik legyünk. :)

 

Most éppen pihennek a sütik, amíg jegyzetelek, úgyhogy meg is nézem mennyire lettek finomak. :)

Jelentem, jól sikerült. Ja! És kandírozott citromhéjjal is megszórtam néhányat. Szóval, érdemes csokiba mártani őket, mert az amúgy szárazabb GM linzer is fogyaszthatóbb lesz. Ne tessék meglepődni, ezek a sütemények kicsit szárazabbak a megszokotthoz képest, de így is isteniek. :)

A süteményt érdemes napokkal hamarabb elkészíteni, mert hagyni kell egy kis időt, hogy megpuhuljon és alaposan megszívja magát a finom lekvárral. Én azért holnap biztos teszek el a solymári kiránduláshoz egy pár szemet, vasárnap pedig a Mamámnak viszek belőle a délutáni csacsogás mellé.

A bejegyzés trackback címe:

https://lanyrozsaszinben.blog.hu/api/trackback/id/tr9514970668

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Maya65 2019.07.19. 19:56:43

Kiránduláshoz valóban jónak ígérkezik.

KormosCsabi 2019.07.20. 20:14:49

Nagyon finomnak néznek ki :) Most éppen a 30 napos időszakban vagyok, hogy mindent kell ennem, mert tükrözni fognak. de nézelődök receptek után
www.ujsagomat.hu/lidl/akcios-ujsag-csutortoktol-18-07-2019/ láttam sok menteset amúgy ezen az oldalon

Lány rózsaszínben 2019.07.21. 08:40:23

@KormosCsabi: Kiss Dórit érdemes követni, neki már kömyvei is jelentek meg a témában. Sütés-főzésnél pedig nem szabad feladni a lelkesedést. Én is jártam úgy, hogy nem sikerült a süti és ment a kukába, de töretlenül próbálkozni kell és menni fog. :)
süti beállítások módosítása